woensdag 31 maart 2010

Rotzakjes













Omdat ik nu toch helemaal huisman ben geworden, kan ik ook wel ‘es een berichtje schrijven over iets heel triviaals. Dat ga ik hieronder doen, ik waarschuw maar even.

Ik wil mijn kleine en hoogst burgerlijke frustratie met u delen over suikerzakjes. Nee, niet de suikerzakjes die menigeen vroeger spaarde (of zijn er mensen die dat nog steeds doen?), maar de zakjes met basterdsuiker die je gewoon bij de supermarkt koopt. Wat mij zo frustreert is dat je met geen mogelijkheid alle suiker uit dat slappe zakje kunt halen, zonder een aanzienlijk deel ervan te morsen. Die suiker is zo plakkerig en dat er altijd een aanzienlijk deel achterblijft in het zakje zelf en anders onmiddellijk van het lepeltje valt dat ik gebruik om het zoete spul over te hevelen van het suikerzakje naar ons suikerpotje.

Ik ben benieuwd hoe anderen dat doen. Of heeft u misschien een hele grote suikerpot in huis waarin u dan de gehele inhoud van het zakje kunt kieperen en zo alle problemen ontloopt? Graag reactie en tips inzake mijn besuikerde probleem met die kleine rotzakjes…



2 opmerkingen:

Bree zei

netjes met je schaar een driekhoekje eraf knippen, niet al te klein niet te groot. beetje knijpenschudden aan het zakje en dan pas voorzichtig gieten.
zakje weer dichtvouwen [houten]knijper erop en wegzetten.
dat kan jij zelfs. misschien wel zelfs met 1 hand.
;)

Zeeuwse Mama zei

Ja. Die zakjes van de basterdsuiker vind ik ook niks. En het is van het laatste jaar dat die suiker zo plakt vind ik, daarvoor was dat nooit. Die tip van Pien is wel wat, want dat plakbandje wat ze er in de fabriek op doen om-het-zakje-na-gebruik-weer-dicht-te-plakken, plakt ook maar 1x ;-(