vrijdag 19 maart 2010

Ik ben een vrouw















BEKIJK EERST DIT FILMPJE VAN JEROEN VAN MERWIJK.
(Tenzij u het al kent natuurlijk, ik sla mijn lezers hoog aan...)

 



Omdat ik als huisman, mantelzorger, jan hen en geboren watje natuurlijk ook veel vrouwelijke hormonen bezit, herkende ik me wel een beetje in Van Merwijks bekentenis. Maar ik moest wel even een eigen variant maken, zodat de oplettende lezertjes precies weten waar de schoen (met naaldhak) wringt…


Ik ben een vrouw. Ik ben een vrouw. Ik ben een vrouw.
Ik ben een man van 0 punt 0.
Ik ben de vleesgeworden vrouw.
Ik ben de hele dag met van die vrouwendingetjes in touw.
Ik ben een vrouw. Ik ben een vrouw. Ik ben een vrouw.

Ik lees de blogberichtjes van mijn vrouw.
Ik lees ook vaak de hele waslijst van alle vrouwenblogberichtjes van mijn vrouw.
Ik drink mijn thee als het even kan heel lauw.
Ik hijs geen bier, ik rook geen zware shag.
Ik ben een uitgesproken zoetekauw.
Ik ben een vrouw. Ik ben een vrouw. Ik ben een vrouw.

Ik kan koken. Ik doe boodschappen. Ik kook en was en droog.
Ik doe nog net geen waterproof mascara op mijn oog.
Ik hou niet van brallen en drink geen zware drank.
Ik kan uren liggen lezen in een biebboek op de bank.
Ik ben een vrouw. Ik ben een vrouw. Ik ben een vrouw.

Ik kan dagdromen, heb fantasietjes en ik navelstaar.
Ik heb geen verstand van auto's, ik vind actiefilms raar.
Ik stof en boen en strijk, en doe dat plichtsgetrouw.
Ik ben een vrouw. Ik ben een vrouw. Ik ben een vrouw.

En zo eens per half jaar dan zit mijn vrouw-zijn mij tot hier.
Dan zou ik een hufter willen zijn en zuipen als een tempelier.
Ruige liedjes willen zingen met een stem als schuurpapier.
Aan elke vingerkoot van elke hand een negerin of vier.
Wezenloos de beest uithangen als een stamboekstier.

Maar ik ben een vrouw. Ik ben een vrouw. Ik ben een vrouw in het kwadraat:
Ik ben het summum van een vrouw.
Ik vind voetballen niks aan en Rambo vind ik flauw.
Ik kan mezelf soms net zo horen praten als een vrouw:
“Doe een das om lieverd, want anders vat je straks nog kou.”
Ik ben vrouwer dan de aller vrouwste,
Vrouwer dan de aller,
Vrouwer dan de aller vrouwste vrouw.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


Overigens is het met het ruige liedjes zingen met een stem van schuurpapier inmiddels redelijk gelukt. De rest van dat detonerende couplet valt waarschijnlijk ruimschoots onder het hoofdstuk ‘wishful thinking’…

 
Wat de volgende vraag in mij naar boven brengt: zou Sigmund Freud ook een vrouw zijn geweest?

3 opmerkingen:

Doortje zei

Vanmorgen tijdens het dweilen toevallig heel hard "Dat kunnen alleen de hele groten" gedraaid, met o.a. "Mannen moeten altijd zittend plassen". Zoek daar ook maar eens de tekst van op.

Silvester van der Pol zei

@ Doortje: Helaas, niet kunnen vinden op internet. Dat is natuurlijk alleen weggelegd voor de hele groten....

Judith van Zo gezellig brocant zei

Ja geweldig geschreven, vooral van die negerinnen vind ik leuk.