maandag 21 juni 2010

Voetbal is voor het plebs!















Dit blogje gaat me lezers kosten. Maar vooruit: een Heer van Stand moet nu eenmaal opkomen voor de zwakken in de samenleving en dientengevolge het onrecht te vuur en te zwaard bestrijden. Misstanden? Een Heer van Stand weet er wel weg mee. Weg ermee!

Maar waar wilde ik het over hebben? Juist ja, voetballen dus. Dat dat voor het plebs zou zijn. Nou ja, dat moet ik natuurlijk wel een beetje nuanceren hè? Anders krijg ik binnenkort kogelbrieven naar Slot Bommelstein gestuurd en dat kan ik er nu net niet meer bij hebben met mijn teer gestel. 

Ter zake. Weet u wat mij opvalt als ik door de straten van mijn woonplaats fiets? Dat er in de straten waar er huizen staan vanaf zo'n vijf ton geen enkel oranje vlaggetje te zien is. En dat ik daarentegen in straten waar er eenvoudige en goedkope huurwoningen staan zeeën van oranje vlaggetjes en aanverwante zaken zie. 

Dat geeft te denken!

En wat moet ik daaruit concluderen? Dat Mensen van Stand smaak hebben? Dat rijke mensen eerlijker kunnen zijn als ze niet van oranjegekte houden dan zij die in een huurkazerne bivakkeren? Dat de intelligentsia niet van voetballen houdt omdat ze nu eenmaal de intelligentsia is? Dat lage lonen automatisch samen gaan met voetballiefhebberij? Of 'saamhorigheidsgevoel'? Is voetbal kortom en grosso modo dus inderdaad voor het plebs?

Dat geeft te denken!

Ik voor mijzelf denk vooralsnog alleen maar: Och, och, och had ik ook maar vijf ton dan wist ik het wel!

Euh... ik bedoel natuurlijk: Het is maar goed dat geld geen rol speelt voor een Heer, ook al leeft die zwaar onder zijn stand.....

Nee, ik ben maar wat blij dat ondanks dat ik in een huurkazerne woon het dichtsbijzijnde oranje vlaggetje niet heel dichtbij ons deurtje wappert. Ik tel mijn zegeningen.

1 opmerking:

Juud zei

hahahaha hier ook geen oranje vlaggetje hoor. we houden absoluut niet van voetbal...ok wel beessies, juichbandjes en fluitjes.. in de huiskamer....voor zoonlief die zelf een emmer vol ballen heeft maar voetballen..nee dat gaat hem voorlopig niet worden..enne eh we hebben geen huis van 5 ton....nog niet eens van 2