maandag 25 oktober 2010

Bomen over het bos

Bij ons zondagmiddagboswandelingetje, waarbij Purperpol en ik zo ongeveer als enigen als alibi geen hond voor nodig bleken te hebben, ontdekten we dat bij het begin van het bos, pal naast de autoparkeerplaats, enige tientallen gezonde bomen waren gekapt.
Meteen schoot het krantenartikeltje dat daarover eerder deze week in het plaatselijke sufferdje berichtte me weer te binnen. Omdat er veel natuurgenieters met de auto naar het bos rijden bleek de huidige parkeerplaats te klein geworden en daarom moesten deze bomen het ontgelden.

Ik vroeg me af wanneer die file dan precies ontstond, want we liepen midden op de zondag, toch het drukste tijdstip voor dit soort zaken, het bos weer uit en telden niet meer dan een auto of tien op een parkeerplaats die daarmee voor de helft was gevuld. Maar goed, het zal dus ergens wel nodig zijn. Al kan ik me ook goed voorstellen dat de wethouder die deze geasfalteerde beslissing heeft genomen even door de bomen het bos niet meer zag.

1 opmerking:

Ada zei

Bomen over het bos. Ha! Dat moest ik even 2 keer lezen voor ik het door had.
Ada