zondag 14 februari 2010

Haat


















Ik haat de winter.

Nu zelfs meer dan ooit.

Blijkbaar is de winter het favoriete seizoen van kinderen in het algemeen en hele gezonde, sportieve - en ongetwijfeld bijzonder gelukkige - mensen in het bijzonder.
Helaas, helaas val ik noch in de ene noch in de andere groep. Ik zie niet alleen wit als ik naar buiten kijk, maar ook als ik naar binnen kijk: ik zie zelf wit. Al was het maar vanwege al dat gips dat ik met me mee tors. Of anders vanwege mijn teint die na dagenlang binnenshuis te zijn gebleven nu ongetwijfeld witter dan normaal zal zijn.

Waarom ik het huis dan niet uitga? Vanwege die rottige winter natuurlijk. Dat, en mijn gebroken handwortelbeentje waardoor ik maar een arm kan gebruiken. Nooit geweten dat je je dan zo onthand kunt voelen. Ik durf nu domweg de weg niet meer op. Zelfs niet lopend nee. Ik ben een ouwe vent geworden. De gladheid houdt me gevangen aan huis. En de gladheid is voorlopig nog lang niet weg, verneem ik telkens van Erwin Krol. En Buienradar liet vandaag pijnlijk duidelijk zien dat vooral onze woonplaats het weer moest ontgelden qua sneeuw. Het sneeuwde bijna onafgebroken. En dooien ho maar.

Eens komt de grote zomer.

Eens. Maar nu nog niet.

Ik haat de winter…met een grote haat.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

5 opmerkingen:

Bree zei

grote smurf...
duurt het nog lang...

Mrs. T. zei

Da's toch totaal verspilde energie, de winter haten? ;-)

Anoniem zei

Als het dan maar bij de winter blijft, ok heb er ook wel genoeg van,Kerst hoeft ook niet wit te zijn, waarom willen zo veel mensen dat?
Volgende week zondag, regent het uren w.s, en paraplu dragen, lukt wel met je rechterhand he? Dan niet mopperen hoor.
Die witte arm ziet er wel in drukwekkend uit! erg blijft het wel voor jou heb je geen pijn of jeuk,krabben helpt niet.
Veel Sterkte en Geduld van Harte gewenst.
O ja verheug je maar op de grote zomer. hij komt heus wel.
Een Hartelijke groet! van je meelevende
Maomi.

Maomi

Mirjam zei

't Wordt toch tijd voor het onwikkelen van nieuwe hobbies! Leuke verslavende role playing game online? ;))))

clair1991 zei

Nou ik vind haten wel een eg sterke emotie hoor...en dat voor iets waar je totaal geen invloed op kan uitoefenen. Een beetje verspilde energie....dat je er genoeg van hebt okee.. maar volgens mij ligt dat dan toch meer in je handicap en wat dat allemaal teweeg brengt...misschien is het tijd om toch alles eens op een rijtje te zetten...om voor zulk soort calamiteiten een plan te hebben...dan kun je wat geruster "uitglijden" en heb je je energie wat beter gebruikt:)

grts