donderdag 18 februari 2010

De Grijze Jager



















Luuk leest.

Omdat het goed voor hem is.

Omdat zijn vader recensent is.

En soms omdat hij een steengoed boek heeft.

Zoals nu. Dat door hem steengoed gevonden boek heet De Grijze Jager en is geschreven door een Australische vader die zijn twaalfjarige zoon aan het lezen wilde krijgen en daarbij vooral duidelijk wilde maken dat lezen leuk kan zijn en dat helden niet altijd groot en gespierd hoeven te zijn. Aan wie doet me dat toch denken? Aan onze eigen gespierde spijker natuurlijk! Luuk zelf.

Luuk leest.

Dat doet hij gewoontegetrouw in bed voor het slapen gaan. Maar als De Grijze Jager in huis is leest Luuk overal. Nee, dat is niet waar. Dan leest Luuk dat boek voor de warme kachel in de tijden dat hij niet naar school hoeft, huiswerk moet maken of moet afwassen. Zelfs veel tv-programma’s en zélfs de computer zijn buiten zijn gezichtsveld geraakt. Hij heeft zijn snufferd namelijk de hele tijd in dat boek. In de afgelopen kerstvakantie is hij begonnen met de hele serie en is daarbij tot deel 6 gekomen. Deel 7 is inmiddels ook verslonden en nu heeft hij deel 8 bijna ook al uit.

Maar deel 8 is nog helemaal niet verschenen! Hoe kan dat?

Dat kan wegens vaders nevenactiviteit als recensent. Zo is het boek eerder in huize Pol bezorgd dan in de winkel. Luuk moet wel even gniffelen als hij dat van mij hoort, maar meer ook niet. Deel 8 is namelijk nog niet uit. Nóg niet. Al scheelt het weinig. Dus zal er gelezen worden. Tot aan de achterflap. En daar is ie al bijna. Vanavond zal hij wel weer achter de computer zitten.
Niet erg want dan kan Elias beginnen met deel 8, want van je grote broer moet het maar hebben. Die heeft Luukie namelijk gek gemaakt op deze jager. Je kunt slechtere voorbeelden hebben…

4 opmerkingen:

Bree zei

oh!!!
DEEL 8!!!!
wanneer???wanneeeeeer???!!!!

Mirjam zei

Ja, ik had deel 1 (na tip van Pien) uit de bieb gehaald, maar volgens mij was dat vlak voordat we verhuisden. Ze hebben het hier in de bieb vast niet ;), en in 't Engels gaat nog niet helemaal werken, denk ik...

marjan zei

Heel fijn deze tip ga ik ook eens proberen, want onze johnnyboy houdt het vnl. nog bij de donald duck en heel af en toe eentje van caary slee.

Anoniem zei

Ik ben zoooooo verslaafd aan de grijze jager, ik heb alle boeken al uit, zelfs boek 11.