dinsdag 1 februari 2011

The Wii?

Als 15-jarige puisterige pukkelpuber was ik indertijd groot fan van The Who.

De Wie?

Ja nee, niet de Wii, The Who!

Bijna veertig jaren later regeert De Wie opnieuw in mijn leven. Alleen komt ie nu (helaas) niet uit London maar uit Japan. Sinds mijn vrouw (wegens gezondsheidsklachten) zo'n apparaat heeft gekregen zijn alledrie mijn huisgenoten bijna niet meer weg te slaan voor de buis. Gewone televisie is sowieso al iets van de vorige eeuw geworden, dus is de beeldbuis momenteel bijna alleen nog  goed genoeg als drager van dit "interactieve" spel. Of moet dat "game" zijn?

Ik vind het niks. Als jongere oudere was ik bij voorbaat al wat sceptisch over deze zoveelste nieuwlichterij, (= opnieuwlichterij) maar sinds ik me in een zwak moment heb ingelaten met het spelonderdeel golf ben ik subiet afgehaakt. Want als ik daarbij mijn stick, of 'nunk-sjuk' zoals het hier geloof ik moet heten, slechts een heel klein beetje beweeg, gebeurt er niets op het veld. Pas als ik dat stomme ding een stuk minder subtiel laat bewegen komt er resultaat op het scherm. Maar ja, dan is het balletje natuurlijk weer veel verder geslagen dan ik zelf in gedachten had. Ach, zo'n apparaat kan natuurlijk niet tippen aan het hoogstaande gedachtenleven van een tere heer die met subtiele kwink- en andere slagen door het leven gaat.

Gelukkig dat mijn goede vader dit niet meer mee hoeft te maken.
Die vond in 1966 The Who namelijk al een verschrikking,
al was het alleen al vanwege onderstaande foto.


En nu ga ik dus pardoes op mijn goede vader lijken.
Al ben ik nog steeds een beetje verliefd op The Who.
Wii Wie had dat ooit kunnen denken!

Geen opmerkingen: