dinsdag 17 januari 2012

Ondankbaar


- Goedemiddag met de Heer van Stand, van wie...

- Ja, familie Satalan op de Gageldijk. In Utrecht of Hilversum. Zoek het maar uit.

- U zoekt de familie Satalan op de Gageldijk en dat kan in Utrecht of Hilversum zijn. Hoe spel ik de naam mevrouw.

- Weet ik veel? Ik ben analfabeet. Daar zijn júllie toch voor?

- Ik ga eerst eens kijken in Utrecht mevrouw. Helaas krijg ik geen vermelding.

- (vloekt) ...allemachtig!

- Ook in Hilversum krijg ik met Gageldijk en deze naam geen vermelding.

- (vloekt) ...mina! Kennen jullie dan ook hemaal niks? Ik betaal 80 cent per minuut en jullie kennen ut nie eens vinde. Satalan op de Gageldijk! Is dat nou zo moeluk?

- Ik haal nog even wat letters weg van de naam zodat ik misschien wel een vermelding krijg. Helaas mevrouw, nog steeds geen vermelding. Is Satalan met een s?

- Sáátáálàànn! Gáágeldijk! Hallóó...!

- Ik krijg geen vermelding met deze gegevens, mevrouw. Kan ik nog iets anders voor u zoeken?

- (vloekt), dáár heb je ook wat aan!

De verbinding wordt verbroken. En niet alleen die.



1 opmerking:

Bram zei

Het zal wel indruisen tegen de policy van het bedrijf, maar ik kan me voorstellen dat je dit "korte lontje" doorverbonden zou hebben met de Bond tegen het vloeken.