maandag 16 januari 2012

Dankbaar

- Goedemiddag, met de Heer van Stand. Van wie zoekt u het nummer?

- (met zwaar Limburgs accent) O meneer, ik hoop zo dat u mij kunt helpen.

- Ik ga mijn best voor u doen, mevrouw.

- Nou ziet u meneer, ik zoek een nummer van een winkel waar ze allemaal electrische dingen verkopen en zo, hè? U weet wel, wasmachines en zo. Een elektrische winkel in Meerssen. Zoudt u dat voor mij kunnen vinden?

- U zoekt het nummer van een witgoedwinkel in Meerssen. Ik ga voor u kijken, mevrouw.

- Ja.....

- Ik krijg nog geen vermelding met deze gegevens, ik ga even voor u verder kijken. Heeft u ook een straatnaam daarbij?

- Nee. Ze zitten gewoon in Meerssen hoor. Ik dacht gewoon in 't centrum, hè? In de Dorpsstraat. Ja.

- De Dorpsstraat in Meerssen. Ik krijg ook daar geen vermelding, mevrouw.

- Ja, hoe kan dat nou. Ze zitten er al heel lang hoor. Hè, wat vervelend, ik kan niet meer op de naam komen, hè? Hoe heten ze ook alweer?

- Ik zoek nu onder Expert. Nee, geen vermelding. Ik kijk met Harense Smid, maar ook geen vermelding. Is het soms een Scheer & Foppenwinkel, mevrouw?

- Nee, ik dacht van niet. O meneer, wat vervelend, ik weet zeker dat ie d'r zit hoor. Maar u doet wel heel erg uw best voor mij.

- Ik probeer nog even iets anders.
  Mevrouw? Ik heb hem gevonden. Is het Offermans op de Beekstraat in Meerssen?


- Ja! Ja! Ja! Ja! Ja! O ja! Dat is hem! O meneer, u bent geweldig, u bent een engel! Dat álle meisjes van héél Nederland  u mogen komen kussen meneer! Dat hebt u wel verdiend hoor. O dat is hem. Ja! Ja! Ja! U hebt hem gevonden.

- Nou mevrouw, de computer gaat u nu snel verder helpen. Nog een fijne dag hoor.

- O ja! Geweldig hoor. Heel erg bedankt! Dag meneer! U bent fantastisch...etc. etc.
'
- Dag mevrouw.

2 opmerkingen:

Aikries zei

SMAK!!

Anoniem zei

Wat heb je toch een lueke baan!!!!
je kan er echt iemand blij mee maken.
Maoni