dinsdag 10 mei 2011

Voor (oor) deel



10 mei 2011 - 9.35 uur


-Goedemorgen, u spreekt met Benno Bijbaantjer, kpn telecom. Spreek ik met de Heer van Stand?

-Ja, daar spreekt u mee.

-Mag ik u wat vragen?

-Nou, ik vrees dat ik al weet wat er komen gaat, maar doet u maar eens een poging.

-Klopt het dat u momenteel instapservice van kpn hebt?

-Eh... ja, dat dacht ik wel.

-En bevalt dat?

-Redelijk.

-Ik lees dat u momenteel een apart abonnement voor telefoon en internet bij kpn hebt en tv via UPC ontvangt. U betaalt daarvoor een bedrag van Heel Veel euro per maand. Ik kan u een all-in pakket aanbieden voor maar Een Stuk Minder euro.

-Nou, ik heb gelezen dat digitale televisie erg langzaam werkt als je van het ene kanaal naar het andere wilt zappen.

-Ja, meneer, maar we hebben meer dan een miljoen klanten en die zijn allemaal tevreden.

-Mm, ik wil eigenlijk gewoon analoge televisie houden.

-Maar meneer, u kunt bij ons Een Fors Bedrag besparen door over te stappen op een all-in pakket.

-Ik wil eigenlijk dit gesprek gaan beëindingen.

-Mag ik u vragen waarom?

-Ik heb blijkbaar erg weinig vertrouwen in de kpn. Ik weet zo weinig af van techniek en elektronica en daarnaast worden al die mogelijkheden en aanbiedingen tot een wirwar in mijn brein, zodat ik van voren niet meer weet hoe ik van achteren ben geabonneerd, laat staan hoeveel voordeel ik daarmee oploop.
Misschien wordt het tijd dat grote bedrijven zoals de kpn eerlijk en open worden over de nadelen van hun aanbiedingen. Als ik alleen maar de voordelen hoor en zelf op zoek moet gaan naar de kleine lettertjes en consumentenfora waarop de onthutsende praktijk van al dat voordeel wordt geëtaleerd, ben ik voorlopig nog niet jarig (wat trouwens ook klopt).

-Ach meneer, u heeft eigenlijk volkomen gelijk. In feite ben ik ook maar een pion in het spel van de bovenbazen en hun grootkapitaal. Maar ja, je moet toch wat. Met een bloedend hart en tegen beter weten in geef ik de mensen die ik bel adviezen die ik mij in de mond heb laten leggen. Eigenlijk moet ik hiermee stoppen, maar ook ik ben in de ban geraakt van het grote graaien, wat in mijn geval overigens niet veel verder komt dan het kleine graaien. Als ik een echte vent was, zou ik allang zijn gestopt met dit liegen en bedriegen, maar het geld laat me niet los en houdt me in de ban.

-Laat los en u zal losgelaten worden. Dat zijn woorden uit de Bijbel die ik jou toebid. Vervolg je weg dan in vrede en zondig niet langer.

-Ik dank u wel meneer voor uw bevrijdende woorden. Ik leg de leugen af en stop daarom met dit werk. Ik besluit om vanaf nu waarachtig te gaan leven.

-Amen.

[ Helaas is alleen het eerste deel van dit telefoongesprek gebaseerd op de werkelijkheid. Het tweede deel echter is gebaseerd op de waarheid en heeft daarom een meerwaarde / meer waarde.]

2 opmerkingen:

Jacqueline zei

Dat van dat langzame zappen klopt niet hoor. ;-)

Juud zei

nou je moet niet eens een dagje hebben dat internet uitvalt want je kan mooi niet tv kijken computeren en niet bellen...laat staan dat je kpn kan bellen .. of je moet je mobiel gebruiken en dan ben je gerust een kwartier aan t wachten....nu twee keer voorgekomen en de storing wel wat vaker...ben niet zo weg van kpn meer hoor..en die afstandbediening die we kregen bij zo'n dinges recorder...we zijn al aan onze 3e toe in 15 maanden....wat een rotding is dat en die reageert echt traag...dus ik kan je geen ongelijk geven...