vrijdag 27 mei 2011

Och toch...

Wilde ik afgelopen dinsdag precies op de zeventigste verjaardag van His Grumpiness Bob Dylan een berichtje over hem plaatsen, viel blogger.com uit!

Daar kan ik niet tegen.

Wilden Purperpol en ik vandaag gezellig met ons tweeën naar de bruiloft van mijn oude vlam in mijn nog oudere geboortestad Rotterdam, word ik me hier toch een partij ziek, zwak en misselijk!

Hoe vreselijk is dit alles.

Daarom is het toch niet zo heel gek dat ik nu met een warme en vochtige theedoek om mijn keel, twee zakken drop binnen handbereik en een thermometer in aanslag inclusief een houten kop en verder ook volkomen voor pampus op de bank lig te luisteren naar mijn favoriete bard? (he fakes, just like a woman...)

Met mijn teer gestel is het dan nog nét uit te houden, als Joost het vuur tenminste nog eens opstookt en niet vergeet mijn anijsmelk op tijd te brengen. Ach, was juffrouw Doddel hier nu maar...

Uw Heer van Stand laat u vanaf zijn ziekbank groeten. Hij ontvangt geen bezoek aan huis. Uw fruitmanden mogen discreet bij de voordeur worden geplaatst, zodat Joost weet wat hem te doen staat. Ook ben ik wel in voor Een enkel opbeurend woord. Hier ligt een mooie taak voor u allen...

2 opmerkingen:

Greet zei

"Fi donc, amice! "t Is affreus!" zou de Markies de Canteclaer gezegd hebben als hij u in uw huidige ongesteldheid zou hebben aanschouwd.
En als Tom Poes u met een bezoek zou vereren: "Dag, jonge vriend," sprak hij met doffe stem. "Het is mooi van je, dat je me eens komt opzoeken in mijn eenzaamheid waarin de dagen zich aaneenrijgen als de kralen van een vermolmd snoer, als je begrijpt wat ik bedoel."
Maar een bezoek van juffrouw Anne Marie Doddel zou u waarschijnlijk dolletjes vinden.
Ik hoop overigens dat u niet aan de volgende klachten lijdt, die u als een eerder geuit heeft: "Ik voel me niet zo goed. Mijn innerlijk wordt verscheurd. Door gevoelens bedoel ik. Ik ben bang, dat de kwade dampen me op de lever geslagen zijn..." en "... Mijn maag brandt, doordat men hem overladen heeft met hotskots, die als vuur aan mijn innerlijk wroet. ..."
Ten slot verstout ik mij de hoop uit te spreken dat u een voorspoedige genezing van uw ongesteldheid mag ervaren.

Fokelien zei

Zo! De taal van mijn voorgangster bezig ik maar niet, ik betwijfel of dat nu doordringt in die houten kop ;-))
Beterschap! En laat de purperen zorg u welgevallen!