zaterdag 14 mei 2011

Over een stuurse mees

Ik liep vanmorgen even naar het keukenraam en keek naar buiten. Voor ons huis, vlakbij het raam, stond de krantenfiets van Luuk. Opeens zag ik een koolmeesje komen aanvliegen. Het beestje ging brutaalweg op het stuur van de fiets zitten en keek eens wat om zich heen. Wat het ook zag, mij in ieder geval niet. Ik vond het wel grappig en liep als vanzelf langzaam terug om het beestje niet aan het schrikken te maken. Want zo'n dierenvriend ben ik nu, zolang ik geen trek in iets hartigs heb. Maar ondertussen dacht ik wel: Koolmeesje? Niks koolmeesje! Blinde vink!

Kort daarna zette ik mijn tanden in een strikt vegetarische muffin en bedacht wat we vanavond zouden gaan eten. Bloemkooltjes met blinde mees, gonsde het al in mijn verwarde brein. Maar die gedachte vinkte ik direct af.

Geen opmerkingen: