zondag 7 augustus 2011

Wok 'n Roll

We liepen afgelopen week als modaal modelgezin (vader, moeder, twee kinderen) door Utrecht om te genieten van het Geldmuseum, hoewel geld voor uw heer van stand natuurlijk geen enkele rol speelt. Nadat we ons hadden laten informeren en amuseren rondom dit thema (en vonden dat de entree voor dit museum geheel in stijl toch wel erg hoog was!) liepen we terug richting het station om naar het centrum te gaan. Daarbij kwamen we langs een enorme reclamebord met daarop een advertentie voor de musical rondom (de zanger van?) Queen. Als ik het goed heb begrepen tenminste, want een heer van stand kan zich natuurlijk niet al te veel gaan opgeven met deze zo onchristelijke band. Luuk is nog jong en vindt zulke grootse zaken echter wel boeiend. Want groot is mooi en veel is lekker. Hij wilde daarom graag even de aandacht vestigen op deze reclame en las hem daarom ongevraagd maar even voor. Omdat hij dyslexie heeft, klonk dat zo:

"We will wok you!"

Elias, nooit te beroerd om zijn kleine broertje belachelijk te maken, herhaalde deze uitspraak nog even luid en duidelijk met een zeer hoorbare vraagteken erachter en Lydia en ik schoten in de lach. Het klonk ook zo grappig. Meteen sloeg mijn fantasie op hol. Queen in het Chinees. Wok 'n roll. Dat is nog eens een groeimarkt! Ik zag een ongekend aantal grote, nieuwe hits voor me, bestaande uit opgewarmde lijken van andere bands:

Wok around the clock.
Wok over Beethoven.
Wok me baby.
Wok the casbah.
Wok 'n roll music.
Wokkin' all over the world.
Wokky Raccoon.
Good wokking tonight.

De lijst is eindeloos veel langer te maken, dus stop ik hier maar.

Iemand al trek gekregen?



1 opmerking:

Hanneke zei

Ach, ik at vorige week nog(zeer smakelijk) bij Wok Away in Gent!