woensdag 10 augustus 2011

Aan de Hand geprolongeerd


Oplettende lezertjes van dit blog weten dat ik ook wat voor het christelijke opvoedmagazine Aan de Hand schrijf. Aanvankelijk begonnen met het recenseren van kinderboeken werd mij iets later ook gevraagd om in dit blad een column te schrijven over de geneugten van het vaderschap. Ik doe dit inmiddels al weer ruim vijf jaar en weet me daarbij moreel ondersteund door de uiterst grappige columns van mijn medelotgenoot in het vaderschap en evenknie Adrian Verbree.

Helaas ging de uitgeverij van dit onovertroffen pedagogieke tijdschrift deze zomer failliet en zaten wij daardoor in zak en as onze kleren te scheuren. Edoch: sinds een week of twee weten wij dat een andere christelijke uitgever alle bladen van Inspirit Media heeft overgenomen en dat daardoor Aan de Hand gewoon zal blijven verschijnen. O onverdiende zaligheen!

Doordat er ernstig bezuinigd moest worden heeft de redactie in een moment van zwakte, wanhoop en verstandsverbijstering eerder dit jaar gemeend dat mijn column wel kon worden geschrapt (geen wonder dus de zaak op de fles ging), maar sindskort heeft men zich ten burele van Aan de Hand weer herpakt en mocht het gezonde verstand opnieuw de overhand verkrijgen. De column van uw dienaar is inmiddels in volle glorie en ere hersteld. Nu hoeft goede wijn natuurlijk geen krans, vooral ook als men die zelf geniet, maar toch leek het me niet onaardig u hier even deelgenoot van te maken, zodat u weet dat u nog steeds een (proef)abonnement kunt nemen, opdat we niet tevergeefs in de genadetijd blijken te leven.

En omdat de genade niet toe mag nemen doordat u nog langer in uw zonden blijft, bid ik u om aanstonds, direct en onmiddellijk zo'n abonnementje in de wacht te slepen, zodat ik eindelijk eens onze boot kan gaan afbetalen.

Als er zich genoeg nieuwe abonnees hebben gemeld bij Jongbloed in Heerenveen zal ik u een dezer dagen verblijden met een column uit de oude doos van Aan de Hand. Als dat niet meer helpt, eet ik mijn boot op!

Geen opmerkingen: