woensdag 12 januari 2011

Doppen


Ha! Eindelijk kon ik weer eens laten zien dat ik als tweelinker-handige man zo af en toe best mijn mannetje sta.

Het geval was: Luuks dynamo deed het niet meer en dus moest er een nieuw dopje op. Tot zover reikt mijn kennis van de fiets ook gelijk min of meer. Ik vond zo'n dopje in de tas met fietsbenodigdheden en commandeerde Luuk met zijn dop naar zijn dynamo. Even later was hij al weer terug. Hij kreeg het oude dopje er niet af. Ook zei hij nog iets over een ander systeem of zo, maar dat wuifde ik weg. Vader zou wel even laten zien hoe het moest. Voorwaar: een oud dopje van een dynamo afhalen, hoe moeilijk kon dat zijn? Bovendien had ik zoiets al vaker gedaan, bij mijn eigen fiets toen daarbij het licht haperde.

Het dopje, dat totaal geen reliëf meer had, wist ruimschoots, ja zelfs met groot succes weerstand te bieden tegen de krachten van een Heer van Stand, die men in dezen ook zou kunnen omschrijven als een Heer van Weinig Weerstand. Gelukkig viel het mijn Grote Denkraam te binnen dat ik versterking moest gaan zoeken in de keukenla. Een heer moet ook alles alleen doen. Een keukenmesje was snel gevonden en opnieuw toog ik aan het werk. Met ongekende krachten (ik wist niet dat ik die in mij had) wist ik het oude dopje ernstig letsel toe te brengen, maar het kreng week desondanks niet van zijn plaats en bleef trouw aan de dynamo. Luuk stond erbij en keek ernaar en voegde mij ongevraagd goedbedoelde adviezen toe. Natuurlijk sloot ik mijn oren voor zijn gezwets en liet zien dat ik een echte man was. Met brute kracht viel ik de dynamodop aan totdat Elias erbij kwam staan. Hij bekeek de zaak even en zei toen ongegeneerd: "Het dopje is er al vanaf pap."


Ik moet beter uit mijn doppen kijken.
Ik moet beter uit mijn doppen kijken.
Ik moet beter uit mijn doppen kijken.
Ik moet beter uit mijn doppen kijken.
Ik moet beter uit mijn doppen kijken.
Ik moet beter uit mijn doppen kijken.
Ik moet beter uit mijn doppen kijken.
Ik moet beter uit mijn doppen kijken...

2 opmerkingen:

Greet zei

Of 50 strafregels: ik moet mijn bril opzetten.

Fokelien zei

ROFL!!!
Acht keer maar???
ik dacht nog zondag: die dopt z'n boontjes wel...