maandag 24 oktober 2011

Over de hemel, het paradijs, de hel en seks

Als agent bij de nummerinformatiedienst krijg je soms vreemde vragen. Wat dacht u van deze:

- Ik zoek het telefoonnummer van de hemel.

Ja, dat willen we allemaal wel krijgen, denkt u wellicht. Maar uw heer van stand zou niet uw heer van stand zijn als hij niet tegemoet kon komen aan deze wens. Zonder blikken of blozen vroeg hij de klant in welke woonplaats zich De Hemel bevond. Het bleek Nijmegen te zijn. En zo kon ik met een simpele druk op de juiste knop een nog volkomen levende ziel naar de hemel verwijzen. Kleine moeite, graag gedaan. Gelukkig maar dat de klant al tevreden was met een restaurant met dezelfde naam, maar het gaat om het idee.



Een week eerder kon ik op dergelijke wijze iemand naar Het Paradijs helpen. Er was geen moord of doodslag voor nodig. Met enige hulp van mijn computer kon ik dit karweitje helemaal alleen af. Wat had ik eigenlijk nog te klagen? Bestaat er zinvoller werk dan mensen naar het paradijs dan wel de hemel te verwijzen? Dacht het niet.

Hoewel sommige zaken in dezen ook een geheel andere wending kunnen krijgen. Ik wacht nog op de dag en het uur dat een klant mij vraagt naar de Hel. Die vreselijke dag is weliswaar nog niet aangebroken, maar het is wachten tot het mis gaat. En dan? Vroeger heb ik vanuit de zwarte grond van mijn hart menigeen die richting opgewezen, maar een ouder en wijzer iemand weet zijn grenzen. Ook al is de toorn van een heer vreselijk, hij ontbrandt niet meer zo snel als voorheen.

Ondertussen heb ik het in de weerbarstige praktijk al moeilijk genoeg wanneer een klant mij vraagt naar Gossimijne. Dat blijkt opnieuw een restaurant te zijn, dit keer in Noord-Brabant - met meerdere vestigingen nog wel. Waaruit maar weer blijkt dat men in het zuidelijke deel van ons vaderland het niet zo nauw neemt met het derde gebod, oordeelt de protestantse farizeeër in mij.

Toch is uw heer van stand ook niet erg zuiver op de graad meer. In een kort gesprekje met mijn collega's tussen de bedrijven (lees: calls) door ging het even over de relatief vele verzoeken om een seksnummer, waarvan ik tot dat late uur toe nog was verschoond. Zo kon het komen dat ik ter plekke meldde:

- Ik heb vanavond bij de SNT nog geen seks gehad!

Ook al was het woordje 'nog' in deze zin tamelijk dubieus, was er tegelijkertijd geen woord van gelogen.

2 opmerkingen:

Skinny G. zei

Ha, ha!

Fokelien zei

wat een heerlijke bezigheid heb jij overdag! En 's avonds er nog over bloggen ook! Wat wenst een heer nog meer?
Enne, nog geen vraag naar De Blauwe Hel gekregen? Daar kun je zonder drempel iemand heensturen hoor! ;-)
(http://www.natuurzonderdrempels.nl)