maandag 4 juli 2011

Het loflied der lauwe christenheid



(Dit lied kan worden gezongen op bovenstaande melodie)



Neem mijn leven, laat het Heer
Enigszins zijn tot uw eer.
Neem wat uren en wat tijd
Tot uw lof en dienst bereid.

 
Neem mijn lichaam, maak het mooi.
Trek mijn rimpels uit de plooi.
Maak dat ik mijn voeten zet
Op de wegen van de pret.

 
Neem mijn stem, opdat mijn lied
Wordt gehoord door elke griet.
Maak, o Heer, mijn lippen vol
Dan slaat ieders hart op hol.

 
Neem wat zilver en wat goud,
als ik maar mijn geld behoud.
Maak mijn kracht en mijn verstand
Tot een werktuig in mijn hand.

 
Neem mijn wil en maak die sterk
Dan doe’k fluitend al mijn werk.
Maak mijn hart tot mijnen troon
Dat mijn ego er in woon’.

 
Neem mijn zonden en mijn schuld
Zodat rust mij eeuwig vult
Maak dat ik, veeleisend mens,
Alles krijg wat ik maar wens.

 
Neem, o Trooster, mijn verdriet
Ik verdraag ellende niet.
Geef mij alles wat ik wil
Dan word ik weer lief en stil.

 
Neem en weeg mijn welstand, Heer.
‘t Mag nog wel een beetje meer.
Maak dat ik mij nimmer schaam
Om mijn eigen eer en faam.

 
Neem en zegen mijn bestaan
Ik wil nimmermeer vergaan.
Ik wil leven in een feest
Daarom vraag ik om uw Geest.

 
Neem niets van mij weg, o Heer
Geef mij al wat ik begeer.
Al mijn uren en mijn tijd
Zijn mij zelve toegewijd.











7 opmerkingen:

x zei

Hij is (helaas,helaas)schandalig goed....

Anoniem zei

Helemaal eensmet Pien.
maomi

ada zei

De meeste leugens worden verteld op zondagochtend, vertelde iemand mij eens.
Hoewel we de woorden op het moment dat we ze zingen toch vaak wel echt menen.
Ada

zeeuwinne zei

Confronterend! Maar; Amen.

Anoniem zei

Heel confronterend, heel waar.
Ingrid

Judith van Zo gezellig brocant zei

Tot mijn schande moet ik zeggen dat ook ik mij hier schuldig aan maak.

Anoniem zei

Oh wat erg waar! 'k Zou willen dat het anders was! Waar zijn we mee bezig?