donderdag 4 november 2010

Van geen vreemde

Wie op het wereldwijde web zijn zoon belachelijk maakt (en tot overmaat van slechtheid dat ook nog eens regelmatig in het christelijkste opvoedblad van Nederland doet) moet zelf ook maar eens met de billen bloot.

Niet alleen valt mijn oogappeltje opvallend dicht bij de boom, zodat ik al die keren eigenlijk over mijn eigen tekortkomingen schrijf - waarvan hij door een bevlekte ontvangenis van diverse foute genen, het onwillig slachtoffer is - ook weet uw bloggende Heer van Stand zichzelf bij tijd en wijle geheel op eigen kracht onsterfelijk belachelijk te maken.

Neem nu dit:

Een weekje geleden ging het hier in de huiskamer over ons beltegoed. Omdat wij weliswaar sinds een jaartje of wat een mobiele telefoon in huis hebben maar die zelden gebruiken, kopen we louter prepaid-aanbiedingen. Omdat er een mooie aanbieding liep ('kijk, daar loopt een aanbieding') wilde ik wel eens weten hoeveel tegoed er nog op dat ding stond.
Omdat ik niet blond ben, pakte ik kordaat de telefoon en toetste, hardop de juiste code verkondigend, * 100 # in. Maar Purperpol begon te lachen en in mijn zelfverzekerdheid kwam de eerste barst.

"Wat nou? Het is toch: sterretje - honderd - hekje?" reageerde ik verontwaardigd en drukte de code voor de zekerheid maar even weg.

Purperpol lachte harder.

"Waarom lach je nou? Wat doe ik dan fout?" Mijn zelfverzekerdheid lag inmiddels in stukken. Ik had die code toch goed onthouden? Dat wist ik wel bijna zeker.

Geen groter vermaak dan leedvermaak: Purperpols gelach was inmiddels onbedaarlijk geworden.
Toen viel het kwartje. Wat ik in mijn hand had was niet ons mobieltje maar onze gewone telefoon.

Morgen ga ik mijzelf laten blonderen.




3 opmerkingen:

Hanneke zei

Oh ja hoor, en een berekening op de computer proberen te maken door de cijfers op de telefoon in te drukken, of omgekeerd: de cijfers op je computer intoetsen, en het raar vinden dat de telefoon geen verbinding maakt, de computer aan proberen te sturen met een niet-aangesloten muis (de muis die wel is aangesloten,ligt ernaast), blijven proberen te bellen door eerst de nummers in te toetsen, en dan pas de hoorn op te nemen (dat kan op kantoor, niet thuis....)
I've been there!

Juud zei

hahahaha die is leuk.. en hoe staat t je dat blonde??gelukkig ben ik blond van mezelf dus mag ik van die domme dingen doen...lekker makeklijk

Bram zei

Ben benieuwd naar het resultaat van het blonderen. Bij mij heeft dat doorschijnend-blond opgeleverd.