zaterdag 6 november 2010

Toy Story (the final)

Deze weken giert opnieuw een rage door Albert Heijn. De poppetjes van Toy Story 3 tetteren je ogen al tegemoet zodra je zelfs maar in de buurt van deze winkel komt.
De vorige hebbedingetjes (smurfen, wuppies, welpies en noem ze allemaal maar op) liggen hier thuis in d'een of and're stoffige hoek van de jongenskamers boven. Er wordt niet meer naar omgekeken, maar o wee als er weer wat nieuws te snaaien valt vanaf de kassa. Dan moet moeder- (of in ons geval meestal vader-) lief weer zorgen dat ie erbij komt. Maar deze vader heeft een nieuw adagium:

JUST SAY NO!

Het moet namelijk maar eens afgelopen zijn met het overbodig rondpompen van plastic! Het is driewerf slecht. Slecht voor de schepping, slecht omdat het een van de zeven hoofdzonden (de Avaritia ofwel hebzucht) aanwakkert en slecht voor de bloeddruk van menig onnozele winkelverlater ("Meneer, mevrouw, mevrouw, meneer, heeft u nog toys voor mij?!?! Jawel, die hebt u wel, ik zag dat u er een kreeg! Ah, toe mevrouw?! Of erger: Geef op, man!!!")

Ik zal eens een andere toy story vertellen. Als veel klanten deze troep gaan weigeren in ontvangst te nemen, is het snel gedaan met deze zinloze en megalomane plastic parade. Dan weten ze in Zaandam (of zitten ze allang in 'Zuidoost'?) genoeg. Misschien krijgen ze dan zelfs wel de geest en bedenken ze iets geheel anders, iets unieks. Iets wat nog geen mens eerder heeft bedacht of verzonnen. Iets wat zal inslaan als een bom en door de concurrenten ook ijlings zal worden nagebootst, als AH er niet snel patent op aanvraagt. Het is even revolutionair als kinderlijk eenvoudig: gewoon extra korting aan de kassa bij elke vijftien euro aan gekochte producten.

Nadat het peperdure reclamebureau dat alle eerdere plastic rages bedacht aan de dijk is gezet, kan die korting er immers ruimschoots vanaf.

2 opmerkingen:

marijke zei

Het viel me op dat er niet gevraagd werd of ik die dingen wilde hebben, ik kreeg ze samen met de kassabon in mijn handen geduwd. Ik heb ze teruggeven, caissière keek wel een beetje vreemd.

Juud zei

nou sommieg acties vind ik best leuk mar ik kom zo weinig bij Ah..maar ok de super waar ik kom heeft ook van die acties..maar het is even leuk, maar daarna zwerft t door t hele huis heen.. Dit keer vind ik die plastic poppetjes echt niets.. dan waren de smurfen nog leuker..maar tis onzin want uiteindelijk betalen we t zelf en helaas ook de mensen die er niet van gediend zijn dus....ik ga voor de korting