zondag 23 juni 2013

Ultra kort verblijf

Ik ga er vast niet meer over bloggen dan dit, maar trouwe lezers weten dat ik de afgelopen dagen in het ziekenhuis heb gelegen. Ik lag daar op de afdeling Kort Verblijf. Maar omdat ik elders in dit hospitaal een spoeling moest ondergaan werd ik vrijdag even vervoerd via de lift waarin ook gewone bezoekers stonden. Die gaan er altijd klakkeloos vanuit dat patiënten in rijdende bedden sprakeloos (want vast erg ziek) voor zich uit staren. Vandaar waarschijnlijk dat ik geen enkele reactie kreeg toen ik onverwachts toch mijn mond opentrok tijdens dit ultra korte verblijf.

Er stonden zo'n vier mensen verspreid in deze ruime lift en het personeel maande hen om plaats te maken met de volgende woorden:

"Wilt u allemaal even rechts gaan staan?"

Ik kon het vervolgens niet laten om dit verzoek af te maken met

"...dan kunt u mij gewoon links laten liggen."

En zo geschiedde, want niemand lachte. Hoewel iedereen zegt dat lachen gezond is. 

5 opmerkingen:

Greet zei

LOL. Beterschap!

Anoniem zei

Ik lach wel!!

Anoniem zei

ik ook, maar wat had je dan verwacht?
maomi

Anoniem zei

Wordt er heel gehoorzaam naar je geluisterd en doen ze braaf wat je ze vraagt is het nog niet goed.
Beterschap sis.

Anly zei

En hij was juist zo gevat! Ik moest er ook erg om lachen! Beterschap in elk geval.

Groeten,
Anly